| | | AAA

Aktualności

03 października 2018 10:42 | Aktualności

Wycieczka Wrocław – Praga – Zamek Książ w Wałbrzychu - Złoty Stok - Lubiąż

Naszą czterodniową wyprawę rozpoczęliśmy odwiedzinami w Afrykarium Wrocławskim. Zobaczyliśmy jedyny w swoim rodzaju kompleks przedstawiający różne ekosystemy związane ze środowiskiem wodnym Czarnego Kontynentu. Uczestniczyliśmy również w interesujących zajęciach edukacyjnych „Bliskie spotkania z małpami”.

Następnie udaliśmy się do rotundy, by zobaczyć Panoramę Racławicką – unikatowy obraz namalowany przez Jana Styka i Wojciecha Kossaka. Ten obraz “przeniósł" nas na pole bitwy pod Racławicami.

Drugi dzień naszego pobytu przebiegał pod hasłem – Praga.  Spacerując, oglądaliśmy i  podziwialiśmy takie zabytki miasta jak: Katedrę św. Wita, Most Karola, Zamek Praski wraz z Pałacem Królewskim i Bazyliką św. Jerzego na Hradczanach, Ratusz Staromiejski oraz rynek Starego Miasta, przemierzaliśmy Złotą Uliczką.

Niezwykle emocjonującym punktem wycieczki było zwiedzenie Zamku Książ w Wałbrzychu. Pani przewodnik zapoznała nas z burzliwą historią zamku i barwnymi losami rodu Hochbergów – długoletnich właścicieli obiektu oraz Księżnej Daisy, ostatniej Pani na zamku.

Kolejnym punktem wycieczki był Złoty Stok. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od Sztolni Gertrudy, gdzie ogromnym zainteresowaniem cieszył się udostępniony do zwiedzania skarbiec . Jechaliśmy Podziemnym Pomarańczowym Tramwajem, zobaczyliśmy jedyny w Polsce podziemny wodospad w „Sztolni Czarnej”, zwiedziliśmy Średniowieczną Osadę Górniczą.

W ostatnim dniu wycieczki ponownie odwiedziliśmy Wrocław. Poza możliwością podziwiania licznych, pięknych zabytków, mieliśmy także okazję poszukać słynnych wrocławskich krasnali.

W drodze powrotnej zwiedziliśmy jeszcze Lubiąż, największy zespół klasztorny w Polsce i jeden z największych w Europie należący niegdyś do potężnego Zakonu Cystersów.

Wróciliśmy zadowoleni i pełni wrażeń. Wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.