16.03 2020r.
Drodzy uczniowie pamiętajcie, że ćwiczenia logopedyczne przyniosą efekty tylko wtedy, kiedy będziemy ćwiczyć systematycznie.
Zapraszam do odwiedzenia strony internetowej MiMowa.pl to gry i ćwiczenia logopedyczne.
Młodsze dzieci mogą pobawić się w logo gry
https://learningapps.org/watch?v=phnzw3yw220
https://learningapps.org/watch?v=ptpiuv8x220
17.032020r.
Dzień możemy zacząć od ćwiczeń oddechowych i artykulacyjnych.
- dmuchanie na skrawki papieru,
- nadmuchiwanie balonika,
- bańki mydlane - bardzo fajna zabawa połączona z wydłużaniem fazy wydechu,
- przenoszenie za pomocą słomki papierowych kuleczek,
- malowanie jęykiem domku (oblizywanie otwartych ust - drzwi naszego domku, otwieranie i zamykanie drzwi- otwieranie i zamykanie ust, malowanie językiem sufitu czyli podniebienia, malowanie językiem ścian - wewnętrznej strony policzków,schodów czyli zębów górnych i dolnych).
Zapraszam do zabawy w łamańce językowe :)
Trzynastego w Szczebrzeszynie
chrząszcz się zaczął tarzać w trzcinie.
Wszczęli wrzask szczebrzeszynianie:
– Cóż ma znaczyć to tarzanie?!
Wezwać trzeba by lekarza,
zamiast brzmieć, ten chrząszcz się tarza!
Wszak Szczebrzeszyn z tego słynie,
że w nim zawsze chrząszcz BRZMI w trzcinie!
A chrząszcz odrzekł niezmieszany:
– Przyszedł wreszcie czas na zmiany!
Drzewiej chrząszcze w trzcinie brzmiały,
teraz będą się tarzały.
17.03.2020r.
Logo gra tym razem zapraszam do logopedycznej wykreślanki. Ćwiczymy głoskę S
https://learningapps.org/watch?v=pmxfc3bzt20
Uczymy się przez zabawę
18.03.2020r.
Zapraszam do utrwalania głoski s i sz. Dzisiaj różnicowanie głosek. Proszę powtórz wyrazy. Młodsze dzieci mogą pobawić się w różnicowanie słuchowe z rodzicami. Rodzice czytają wyrazy, a kiedy dziecko usłyszy głoskę sz, lub s musi klasnąć w dłonie.
* spodnie w szafie
* szumi las
* Stefan kaszle
* nasz piesek
* szara kostka
* Szymon psuje
* szkodliwy sok
* szybki puls
* głos szofera
* wasz samochód
* wąs Mateusza
* kapelusz Stefana
* smakowita szynka
* rysa na szybie
* myszka Sandry
* kosz syna
Zdania
Dzisiaj zginęła myszka Sandry.
Mama zabrała kosz syna.
Aleksandra zrobiła rysę na szkle.
Babcia Zosia schowała kapelusz Stefana.
Marysia namalowała Mateuszowi wąsa.
Agnieszka zrobiła na kolację kanapki z szynką Krakus.
19.03.2020r.
https://www.youtube.com/watch?v=239TTWW9NfI
Zapraszam do wspólnych ćwiczeń oddechowych, które można wykonać z dziećmi w domu.
20.03.2020r.
Zapraszam do ćwiczeń logopedycznych🙂
https://view.genial.ly/5e725cd34a657633e38c047b/horizontal-infographic-review-zadania-logopedyczne
23.03.2020r.
Zapraszam serdecznie do ćwiczeń artykulacyjnych. Gra pt. "Koło fortuny" uprzyjemni ćwiczenia. Uczymy się i bawimy😊.
https://wordwall.net/pl/resource/972444/%c4%87wiczenia-narzad%c3%b3w-mowy
24.03.2020r.
Proponuję zabawę z głoską s 🙂
https://wordwall.net/pl/resource/1011379
25.03.2020r.
Propozycja ćwiczeń logopedycznych dla przedszkola i zerówki:)
Znajdź takie same kóleczko i powtórz.
26.03.2020r.
Kochani uczniowie, zrobiłam dla was logo grę do powtarzania zdań - koło fortuny.
Mam nadzieję,że znajdziecie 15min, aby powtórzyć wyrazy i utrwalić artykulację głoskek.
Jak wejdziecie państwo w ten link, otworzy się koło i będzie napis Click to Spin-proszę nacisnąć na koło pod spodem.Zakręcimy wtedy kołem. Następnie naciskamy na Remove Name i gramy dalej.
https://liblink.pl/kajMGWNNff
30.03.2020r. Zapraszam do ćwiczeń logopedycznych (różnicowanie głosek).
Mam nadziję, że szybko odgadniecie obrazek.:)
https://learningapps.org/watch?v=pgaffjevj20
Powtórz za dorosłym zdania. Głoska s
( głoska s -
Język leży płaski na dole jamy ustnej, jego czubek dotyka zębów.Wargi są szerokie jak przy przesadnym mówieniu iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii, lub jak byśmy się uśmiechali.)
W pokoju Sylwestra stoi srebrna miseczka.
Sylwia kupiła maskę sowy na bal.
Pies pogryzł Sebastianowi list miłosny.
Nad stawem jest lotnisko.
1.04.2020r.
Nazwij obrazki, znajdź serduszka i policz je.
Znajdź aparat, brew, koronę.Wykreśl obrazki w których nazwie głoska r nie występuje.
Dla was dzisiaj gra planszowa z głoską s. Bawcie się dobrze.
https://domologo.pl/wp-content/uploads/2019/11/Gra-planszowa-z-g%C5%82osk%C4%85-s.pdf
Połacz obrazki i powtórz wyrażenia.
Połącz obrazki i powtórz.
Drogie przedszkolaki i zeróweczka witajcie po Świętach. Dzisiaj proponuję dla was zagadki logopedyczne z głoską cz. Serdecznie zapraszam. Pamiętajcie, aby zrobić kilka ćwiczeń artykulacujnych przed lustrem przed przystapieniem do zagadek.
Przykładowe ćwiczenia artykulacyjne:
malowanie jęykiem domku (oblizywanie otwartych ust - drzwi naszego domku, otwieranie i zamykanie drzwi- otwieranie i zamykanie ust, malowanie językiem sufitu czyli podniebienia, malowanie językiem ścian - wewnętrznej strony policzków,schodów czyli zębów górnych i dolnych).
https://view.genial.ly/5e8f834912…/game-gloska-cz-w-wyrazach
Przeciwieństwa. Zapraszam do gry logopedycznej.😊
https://wordwall.net/pl/resource/1387905/logopedia/przeciwie%c5%84stwa
Polecam również grę koło fortuny - ćwiczenia artykulacyjne. Bawcie się dobrze😀😋😝
https://wordwall.net/pl/resource/1007337/logopedia
Drodzy Rodzice serdecznie polecam stronę internetową
https://www.logotorpeda.com/category/strefa-rodzica
Proponuję dzisiaj ćwiczenia półkulowe.
W materiałach na końcu ,znajdują się także karty pracy w pliku pdf do pobrania .
Życzę owocnej pracy.
28.04.2020
Gra logopedyczna „angry birds” - quiz
Zapraszam do zabawy wspólnie z rodzicami.
Po naciśnięciu linku pojawi się duży obrazek z uśmiechniętą buźką. Na dole strony,
będzie czerwony przycisk Proceed . Proszę go nacisnąć, wtedy rozpocznie się gra.
Trzeba odpowiedzieć na 15 pytań, zaznaczając prawidłową odpowiedź.
Pytania i odpowiedzi zawierają ćwiczone głoski.
Prosiłabym ,aby dzieci powtarzały za osobą dorosłą.
Kiedy wybierzemy prawidłową odpowiedź, pojawi się komunikat Final answer?
Jeżeli jesteśmy pewni swojej odpowiedzi naciskamy Yes,
jeżeli zaznaczyliśmy źle i chcemy poprawić to wybieramy Cancel i ok.
Po odpowiedzi na 15 pytań poprawnie, będzie nagroda.
Pojawi się rysunek na dole Bużki z procą, którą trzeba naciągając , wystrzelić
i trafić w wyznaczone miejsce. Macie na to 60s. Powodzenia.
Proszę napiszcie, czy podobała wam się gra, którą dla was stworzyłam.:))))
Proponuję jeszcze jedną grę z głoską ż(rz). Dziecko znajduje taki sam obrazek,rodzic czyta wyraz i dziecko powtarza za osobą dorosłą. Pamiętaj ułóż język i wargi do głoski ż (język zaglada do gardła, usta robią "dzióbek")
http://learningapps.org/watch?v=u1txzuzn
Polecam również filmik na youtobe - rozśmiana logopedia , ćwiczenia z głoską ż(rz)
https://www.youtube.com/watch?v=CvyPzzg-NUA
Witam serdecznie. Dzisiaj gra logopedyczna koło fortuny z wyrażeniami. Aby rozpocząć grę proszę nacisnąć na link i po jego otwarciu nacisnąć na koło.
1.
Zakręć kołem i powtórz wyrażenia.
https://liblink.pl/S1g7ZLVzcU
2.
Polecam również grę słuchową. Jaki to dźwięk.
https://learningapps.org/watch?v=p9hpsrjua20
Życzę miej nauki i zabawy:)
Zagadki logopedyczne
Drodzy rodzice, proszę przeczytajcie dzieciom zagadki. Dzieci po podaniu poprawnej odpowiedzi mogą narysować rozwiązanie.
Kraciasta plansza.
Tam jak na dłoni,
Jest król, królowa
I para koni.
(szachy)
Takie drzwi, jak do mieszkania,
Lecz mieszkają w niej ubrania.
(szafa)
Długi, wełniany,
Na szyję zakładany.
(szalik)
Dopóki w stole siedzi ukryta,
Czy w niej porządek - rzadko kto
pyta.
Gdy ją wysuniesz, choć do połowy,
Widać: bałagan, czy ład wzorowy.
(szuflada)
Jakie obuwie
Do tego służy,
Żebyś mógł nie zmoczyć nóg
W kałuży?
(kalosze)
Ma długi ogonek,
oczka jak paciorki
gdy zobaczy kota,
ucieka do norki.
(myszka)
Ludzie je mają z obu stron głowy,
Z obu stron łowią dźwięki,
rozmowy...
A zając ma je wyżej
I jeszcze nimi strzyże!
(uszy)
Kierownicę ma i cztery koła, gdy jest głodny, to woła,
że benzynę wypić musi, bo inaczej się nie ruszy.
(samochód)
Malowany konik w paski,
Jest zwierzęciem afrykańskim.
(zebra)
W tym bardzo ciężkim stroju,
Rycerz ruszał do boju.
(zbroja)
Małe, twarde, z wierzchu szkliste,
Naprawiane przez dentystę.
(zęby)
Ta cyferka bez wysiłku
Może toczyć się jak piłka.
I choć sama nie znaczy nic,
W parze z inną, dumna może być.
(zero)
Połącz
Przeczytaj wspólnie z rodzicami. Rodzice wyrazy, dzieci obrazki.
Proszę powtórz wierszyk za osobą dorosłą.
Sa,sa,sa sałatę sama zrobiłam.
So,so,so- sobie maskotkę kupiłam.
Se,se,se -serowy jem desrek.
Su,su,su mam sukienkę i sweterek.
Za, za, za – zapiekankę z bazylią zamówiłem.
Zo, zo, zo- w zoo zdjęcie bizona zrobiłem.
Ze, ze ,ze- mam zegarek złoty.
Zu, zu, zu na nic dziś nie mam ochoty.
Pamiętajcie o dzisiejszym Dniu Mamy, można połączyć
logopedyczne ćwiczenie z tym świętem. Proszę przesłać
mamie 20 całusów z daleka😊
Na dzisiejszych zajęciach proszę powtórzyć za dorosłym nastepujące wyrazy, pamietając o poprwanej artykulacji głosek.
(Przy artykulacji głoski z język położony na dole za zębami, usta ułożone jak do uśmiechu). Powtórz 5 razy za osobą dorosłą.
z jak znak
z jak zabawka
z jak złoto
z jak zebra
c jak cena
c jak cukierki
c jak cegła
Głoska sz ( język zagląda do gardła, usta ułożone w "dzióbek").
Powtórz za osobą dorosłą 5 razy za osobą dorosłą.
sz jak szachy
sz jak szary
sz jak szopa
sz jak szalik
cz jak czapka
cz jak czepek
cz jak Czarek
cz jak czosnek
Powtórz wyrazy:
palec-paluszek
ptak-ptaszek
kwiat-kwiatuszek
dach-daszek
stół- stoliczek
Imieniny:
Jana i Przybysława