| | | AAA
Szkoła Podstawowa im. Jana z Ludziska
w Ludzisku

wychowanie fizyczne

„BĄDŹ AKTYWNY” GIMNASTYKA DLA KAŻDEGO

Proponuję Wam ćwiczenia, które możecie sobie wykorzystywać w warunkach domowych. Wybór ćwiczeń, ich łączenie, ilość powtórzeń oraz ilość czasu, który na nie poświęcicie zależy tylko od WAS!. Potrzebujecie troszkę miejsca w domu no i oczywiście CHĘCI na minimum 30 minut dziennie!

ZESTAW I

1.Marsz w miejscu „dreptanie” (pamiętaj o pracy ramion !)
2.Marsz w miejscu z lekkim unoszeniem kolan
3.Marsz w miejscu z wysokim unoszeniem kolan
4.Marsz i krążenie ramion w przód obustronne
5.Marsz i krążenie ramion w tył obustronne
6.Marsz i krążenie ramion w przód naprzemianstronne

7.Marsz i krążenie ramion w przód naprzemianstronne
8.Marsz w miejscu i co 10 kroków półprzysiad z jednoczesnym unoszeniem ramion przodem w górę i klaśnięcie w dłonie

9.Marsz w miejscu i co 10 kroków pajacyk bokiem
10.Podskoki obunóż z naprzemiennymi skrętami tułowia z ramionami uniesionymi bokiem
11.Marsz w miejscu i co 10 kroków pajacyk bokiem
https://www.youtube.com/watch?v=7au5-3-8KKA

12.Po zatrzymaniu w miejscu w lekkim rozkroku krążenie bioder (dłonie na głowie) raz w prawo raz w lewo
13.Postawa stojąca w lekkim rozkroku skłony tułowia w przód stojąc ( pamiętaj o wytrzymaniu skłonu kilka sekund)
a) do środka
b) do prawej nogi
c) do lewej nogi
14.Marsz w miejscu przerywany podskokami na jednej nodze (prawa i lewa na zmianę)
15.Marsz w miejscu przerywany podskokami obunóż z pełnym obrotem w prawo następnie w lewo (na 4 tempa raz-dwa-trzy-cztery)
16.Marsz w miejscu przerywany wykrokiem prawą nogą w przód
17.Marsz w miejscu przerywany wykrokiem lewą nogą w przód

18.Marsz w miejscu przerywany dwoma krokami w bok i dwoma krokami powrót (prawą nogą)

19.Marsz w miejscu przerywany dwoma krokami w bok i dwoma krokami powrót (lewą nogą)
20.Skłony (spięcia) tułowia w leżeniu tyłem (na plecach) „brzuszki” nogi uniesione i zgięte w kolanach (UWAGA! robisz do pełnego rób do napięcia mięśni)
https://www.youtube.com/watch?v=VuZLi1iB9xo

21. „Pompki na kolanach” ugięcia ramion w w podporze przodem na kolanach
https://www.youtube.com/watch?v=R4qKBHRwXYY